4 redenen waarom TikTok in jouw social strategie thuishoort

 

TikTok begon als een app voor leuke deuntjes en dansjes, maar is nu véél meer dan dat. Met ruim 3 miljoen Nederlandse gebruikers is het een perfect middel om jouw doelgroep te bereiken. Want wist je dat TikTok consumenten meer interactie met bedrijven hebben dan gebruikers van andere sociale media platformen? Het is het ideale platform om jouw bedrijf beter zichtbaar te maken. Hieronder vier redenen waarom je niet meer om TikTok heen kan in je contentstrategie!

 

→ TikTok is één van de snelst groeiende sociale media platforms :

Met meer dan een miljard gebruikers wereldwijd is TikTok snel gegroeid sinds de lancering in 2016. Zelfs in 2022 groeide het platform nog met maar liefst 91% in het dagelijks gebruik. Dit betekent dat jij de kans hebt om jouw merk te promoten onder een enorme en groeiende groep gebruikers. De grootste groep gebruikers valt onder generatie Z & Y (tussen de 18 en 29 jaar oud) en gebruikers tussen 30 – 39 jaar volgen kort daarna.

 

TikTok biedt een breed scala aan creatieve mogelijkheden :

TikTok is een platform dat gericht is op creativiteit. Met de ingebouwde videobewerkingsfuncties en muziekbibliotheek kan jij creatieve en opvallende content maken die de aandacht trekt van jouw specifieke doelgroep. Authentieke, grappige content werkt ontzettend goed. Dus een uitgelezen kans om gewoon met je telefoon op de werkvloer wat vast te leggen!

 

→ TikTok biedt verschillende advertentiemogelijkheden :

TikTok biedt verschillende advertentiemogelijkheden, zoals In-Feed Ads, Branded Hashtag Challenges, TopView Ads, en meer. Dit geeft jouw bedrijf de flexibiliteit om op verschillende manieren te adverteren en je merk te promoten. En, 40% van de Nederlandse gebruikers vindt het niet erg om reclame te zien in hun tijdlijn, als ze daar maar gratis content voor terugkrijgen. Aldus onderzoek van Fingerspitz.

 

→ TikTok heeft een zeer betrokken gebruikersgemeenschap :

TikTok-gebruikers zijn zeer betrokken en delen vaak content van hun favoriete merken met hun eigen volgers. Door een actieve aanwezigheid op TikTok te hebben, kan jij een trouwe gemeenschap opbouwen rond jouw merk en zo het bereik vergroten. Dat biedt enorme kansen voor jouw employer brand en arbeidscommunicatie met een jonge doelgroep…

Wil je wat hulp bij jouw TikTok strategie? Onze content creators denken graag met je mee!

Wij werken o.a. voor

Partner van
© 2017-2024 Reqruiting.nl | KVK: 70055343 | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline