Employer Branding

‘’Een authentieke en onderscheidende voorkeurspositie verkrijgen én behouden als werkgever in de mindset van (potentiële) medewerkers en hun beïnvloeders met als doel het aantrekken en behouden van de juiste medewerkers’’

Wij zorgen dat jouw werkgeversmerk online zichtbaar is

Je bent op zoek naar een nieuwe collega’s, het behouden van het huidige personeel staat hoog op de agenda en je wil ook structuur in je uitingen op social media?

Samen met jullie bepalen wij de strategie en vertalen we dit naar concrete doelen. Vervolgens gaan we aan de slag. We schijven pakkende vacatureteksten, maken video’s of animaties die potentiële kandidaten zullen verrassen en overtuigen. Uiteraard zorgen wij ook dat de items via de juiste social media kanalen, zoals Facebook, Instagram, LinkedIn of YouTube bij de juiste mensen zichtbaar zijn.

Voordelen van een authentiek Werkgeversmerk

Kernwaarden

Zorg dat kernwaarden van de organisatie helder zijn zodat iedereen weet of ze bij jouw organisatie passen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat, als kandidaten zich conformeren aan deze kernwaarden ze beter presteren en langer bij jouw organisatie werkzaam zijn.

Toptalent werven

Heb jij employer branding continu op de agenda? Dat maakt het makkelijker om talenten te werven voor jouw organisatie. Je hebt een strategie bepaald en blijft daardoor in verbinding met ze.

Talent zoekt uitdagende werkomgeving

Talenten zoeken een uitdagende werkomgeving waar men zich kan ontwikkelen en dat de kernwaarden van de organisatie overeenkomen met de eigen waarden. Dit is vaak net zo belangrijk als andere arbeidsvoorwaarden. Beschikt jouw organisatie over een helder ontwikkelplan?

Inzet van eigen medewerkers

Zet je eigen medewerkers in om de employer branding uit te dragen. Dit doen zij met trots en het is authentiek.

Zichtbaarheid van de eigen organisatie

Een organisatie focust zich vaak ‘alleen’ op de vacature. Ben jij structureel bezig met je werkgeversmerk dan ben je niet alleen zichtbaar bij een sollicitant maar ook bij je collega’s, familie en (potentiële) klanten.

Ken jij je eigen organisatie?

Schets een reëel beeld van je eigen organisatie. Is de organisatie echt zo innovatief en flexibel zoals je in de vacaturetekst omschrijft? Het is belangrijk dat het imago overeenkomt met wat je daadwerkelijk doet en uitstraalt als organisatie. Kandidaten prikken hier anders direct doorheen en haken af.

Onze diensten

Concurrentieanalyse

Met onze online bril bekijken wij hoe jouw concurrent presteert op het gebied van employer branding. Wat doen ze goed en waar liggen kansen voor jouw organisatie?

Contentstrategie

Als ondernemer wil jij je richten op de corebusiness van je bedrijf. Logisch! Vaak ontbreekt het aan tijd en kennis om je bezig te houden met online marketing. Terwijl jouw verhaal over je bedrijf, product of dienst wel heel belangrijk is voor het aantrekken en behouden van kandidaten en klanten. Wij vertalen jouw verhaal naar een succesvolle contentstrategie. In dit verhaal nemen wij tevens de vraag mee op welke wijze de organisatie als één geheel naar buiten kan communiceren.

Contentplanning

Gestructureerd jouw content zichtbaar maken? Wij vertalen het voor jou naar een praktische planning waarin alle content is opgenomen en een duidelijke taakverdeling is opgenomen. Wil je leerlingen werven voor je bedrijf die in september beginnen? Start in januari met de promotie hiervan.

Contentcreatie

Wij creëren gave content voor jouw organisatie. Content komt in vele vormen: nieuwsbrieven, foto’s interviews, infographics of een video. Wij helpen je graag met het creëren van de juiste content en het inzetten van videomarketing om je doelen te behalen. Bij Reqruiting heb je je eigen razende reporter die foto’s komt maken op de werkplek, een pakkende vacaturetekst schrijft en de cultuur van jouw bedrijf in een mooie video laat zien aan de wereld.

Gebruik van social media groeit

Social media, we gebruiken het allemaal. Maar hoe vaak gebruiken we het nu echt? 7,1 miljoen Nederlanders gebruiken Facebook dagelijks waar er in totaal 10,4 miljoen Facebook gebruikers zijn. Ook LinkedIn wordt veel gebruikt in ons land. 4,7 miljoen Nederlanders hebben een LinkedIn account. Instagram is het snelst groeiende platform van 2020, 5,6 miljoen mensen hebben een Instagram account. Maar hoe kan je met jouw bedrijf tussen die miljoenen mensen de juiste doelgroep bereiken?

Gepersonaliseerd adverteren

Uiteraard wil je dat jouw content bij de juiste doelgroep zichtbaar is. Ben je op zoek naar een timmerman uit Overijssel of een ervaren financieel manager in Utrecht. Wij zorgen dat jouw content alleen bij die doelgroepen zichtbaar zijn door de inzet van de juiste targeting op het juiste social media kanaal.

Video marketing

Video marketing is dé trend van dit moment en een van de belangrijkste middelen om jouw vacature op de sociale mediakanalen onderscheidend te laten zijn. Meer dan 45% van de Social mediagebruikers kijkt meer dan 1 uur per week video’s op Facebook en dagelijks zitten bijna 3 miljoen mensen op YouTube. Mede daardoor is (online) video marketing uiterst geschikt voor advertenties op Facebook en LinkedIn.

Google Ads en Google Display Ads

Wist je dat er in Nederland meer dan 2 miljoen websites geregistreerd zijn? Hoe weet jouw doelgroep precies jouw website te vinden tussen al die andere websites? Wij helpen je graag om jouw vindbaarheid op het internet te verbeteren. Zoekt een kandidaat via google op een vacature in jouw regio? Grote kans dat jouw organisatie bovenaan staat. Via display ads is jouw vacature visueel zichtbaar op websites die jouw doelgroep bezoekt, bijvoorbeeld op nu.nl of marktplaats.nl.

E-mailmarketing

Structureel communiceren naar je (potentiële) kandidaten over de laatste nieuwtjes van je bedrijf? Wij helpen je graag met het inzetten van nieuwsbrieven en e-mailmarketing via bijvoorbeeld Mailchimp.

Interactieve video

Video content is een krachtig marketingmiddel en om de interactie met jouw doelgroep te vergroten kan je een interactieve video inzetten. De kijker is namelijk de ‘regisseur’ en kiest zelf wat hij of zij wil zien. Je gaat van een passieve naar een actieve video. Laat je sollicitant alvast zijn nieuwe werkplek zien of laat hem of haar alvast (digitaal) kennismaken met de directeur.

Hoe het werkt en of dit interessant is voor jouw organisatie? Neem plaats op de stoel van de regisseur en bekijk hier onze video.

Databoard

24/7 inzicht hebben in de online performance van de diverse campagnes? Via een overzichtelijk dashboard heb je direct inzicht hoeveel bezoekers er op je website zijn geweest, hoe de betaalde campagne op Instagram draait en of er kandidaten via de website hebben gesolliciteerd. Zo kan je continu bijsturen en hiermee het optimale resultaat behalen.

Workshop

Wil jij een volgende stap met recruitmentmarketing maken? Gedurende deze workshop nemen we jou persoonlijk mee in de wereld van recruitmentmarketing en de data hiervan. Laten we de voorbeelden zien van contentstrategie, planning en gaan we aan de slag met contentcreatie en de juiste targeting. Heb jij zin om je hierin verder te verdiepen? Klik hier.

Recruitment

Ons team kan bij jou op kantoor of remote werken. Door de huidige communicatiemiddelen kunnen wij jouw bedrijf overal goed ondersteunen. Lees hier meer wat wij op het gebied van recruitment kunnen betekenen.

Investering

Onze dienstverlening hebben wij onderverdeeld in 3 overzichtelijke pakketten. Benieuwd welk pakket het beste bij jouw vraagstuk aansluit? Bekijk hieronder onze 3 pakketten of neem contact met ons op. We maken graag kennis met je!

Wij werken o.a. voor

Partner van
© 2017-2024 Reqruiting.nl | KVK: 70055343 | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline