De voordelen van een content marketeer inhouse
Haal het maximale uit jouw online marketing met een content marketeer inhouse. Een aantal uur per week of maand aanwezig zijn op jouw werkvloer resulteert in snellere communicatie en een beter beeld van jouw organisatie. Dit levert kwalitatief hogere content op, zo weet ook onze klant Binnen Makelaars. Collega Jordi zit wekelijks bij Binnen Makelaars en deelt hiervan de voordelen.
Jordi bij Binnen Makelaars
Voordat jij de meerwaarde van inhouse werken gaat lezen, visualiseren wij graag eerst dit begrip voor je. Want, hoe ziet dat nou eigenlijk eruit? Content marketeer Jordi maakt bijvoorbeeld al enige tijd de mooiste contentcreaties en slimme advertenties voor Binnen Makelaars. Dit werkt hij uit op ons eigen kantoor, maar voornamelijk inhouse bij de Deventerse makelaar. Jordi zit hier elke donderdagochtend. De dag begint met een kopje koffie en het bespreken van de actualiteiten, contentkalender en gedraaide campagnes. Dit doet hij samen met eigenaren Raymond & Joyce. Alles helder en is een nieuw kopje koffie bijgevuld? Dan kan Jordi aan de slag met wat er op de planning staat. Verdere vragen kunnen zij gehele ochtend nog aan elkaar stellen, zonder mailwisselingen, telefoontjes of Teams-meetings.
Nu het begrip inhouse hopelijk meer helder is voor jou, deelt Jordi de voordelen van zo’n productieve ochtend:
1. Waardevolle content
Een gesprek op de werkvloer, bij het koffiezetapparaat of in de wandelgangen. Dit zijn allemaal potentiële ideeën voor content van jouw organisatie. Maar, dit merk jij zelf als werknemer of -gever helaas niet altijd zelf op. Een content marketeer daarentegen heeft gespitste oren voor zulke waardevolle informatie. Omdat wij ons tussen jouw collega’s bevinden, krijgen wij website- en social mediawaardige actualiteiten mee. Denk bijvoorbeeld aan een jubileum of andere primeur om online te delen. Ook vangen wij nieuwe ontwikkelingen binnen jouw branche op. Voor jou een vanzelfsprekende ontwikkeling misschien, maar voor jouw doelgroep zeer interessant om te lezen via jouw LinkedIn-account.
2. Werkend in de bedrijfscultuur
De bedrijfscultuur bepaalt een hele hoop. Wanneer een inhouse marketeer weet hoe jouw organisatie bepaalde handelingen uitvoert, vertaalt dit zich makkelijker naar content. De zaken die wij opvangen in de wandelgangen helpen een goed beeld van de organisatie te krijgen. Ook de beleving van jouw collega’s speelt een grote rol in het uiten van jouw bedrijf op social media. Wanneer wij écht weten hoe jij iets bedoelt, kunnen wij de content nog specifieker en persoonlijker maken.
3. Snellere communicatie
Tot slot nog een herkenbare situatie. Zie jij wel eens een mailtje over het hoofd of zit jij toevallig net in bespreking terwijl jouw telefoon overgaat? Heel begrijpelijk, maar elkaar regelmatig mislopen is niet altijd even efficiënt voor de communicatie. De daaropvolgende mailwisselingen en gemiste oproepen oorzaken een sneeuwbaleffect voor uiteindelijke vertraging van contentitems of andere – op dat moment nog – relevante zaken. Maar, wanneer een content marketeer werkt op locatie heb jij een standaard wekelijks ‘check’ momentje. Handig toch? Zo weten wij van elkaar precies wat er speelt. Ook kunnen al jouw medewerkers vragen stellen die zij hebben. Zo blijven de lijntjes kort en de productiviteit hoog!
Kortom is inhouse werken een zekere win-winsituatie. Wij krijgen de kans om echt te duiken in jouw organisatie. Jouw ideeën en vragen worden daarentegen sneller opgepakt. Dit vertaalt zich uiteindelijk naar hogere kwalitatief content en productiviteit.
Wil jij ook het beste halen uit jouw online marketing? Overweeg dan een content marketeer inhouse. Een ochtend in de maand of dagdeel per week, wij bekijken samen met jou wat het beste past in jouw organisatie en natuurlijk budget. Kom jij binnenkort langs bij Reqruiting.nl of zet jij de koffie voor ons klaar? Laat hier jouw contactgegevens achter, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.