Inzet Google display-advertenties

Digitale display-advertenties zijn grafische advertenties op internet websites, apps of sociale media via banners of andere advertentie-indelingen die zijn gemaakt van tekst, afbeeldingen, animaties, video en audio. Het belangrijkste doel van display-advertenties is het leveren van algemene informatie wie jij bent als werkgever en het tonen van relevante vacatures aan websitebezoekers.

Je ziet het vast en zeker veel voorbijkomen. Bijvoorbeeld wanneer je ’s ochtends de krant leest of wanneer je ’s avonds de sociale media afstruint. Display-ads zijn overal en dat is juist het voordeel. Met een display-ad kan jij je doelgroep bereiken op het moment dat zij bijvoorbeeld bezig zijn met een ontspannende activiteit. Met display campagnes bereik je latent werkzoekenden.

Daarnaast kan het display netwerk worden ingezet voor remarketing. Mensen die een vacature op jouw website hebben bekeken zien vervolgens jouw grafische advertentie nog een keer voorbijkomen op bijvoorbeeld NU.nl.

Display-ads vallen op, omdat deze vaak worden opgemaakt met een kleine animatie. Dit houdt in dat er bewegende elementen in de advertentie zitten die de aandacht trekken van de doelgroep.

Met display-ads zichtbaar bij (latent) werkzoekende
Display-ads zijn al een tijdje populair in de digitale wereld en zijn niet meer weg te denken. Tegenwoordig zijn steeds meer mensen online, dus ook jouw doelgroep. Het voordeel van de advertenties is dat Google de advertentie zeer nauwkeurig kan targeten op jouw beoogde doelgroep. Zo krijgt niet jan en alleman jouw advertentie te zien, maar komt deze alleen terecht bij (latent) werkzoekenden in jouw branche en regio.

Dynamische Google Ads als onderdeel van Employer Branding
Naast de nauwkeurige targeting kunnen display-ads ook naar eigen wens worden opgemaakt. Het voordeel hierbij is dat je in jouw design dus de totale vrijheid hebt hoe jij jouw call-to-action wil opmaken. Daarnaast zijn de advertenties klikbaar en kan je de gebruiker leiden naar de gewenste bestemming, zoals een landingspagina waar jij jouw beoogde doelgroep meer wil vertellen over wie jij bent als werkgever en je kan uiteraard ook jouw openstaande vacatures laten zien. In het design is het dan slim om gebruik te maken van zichtbare buttons die de call-to-action verhogen.

Een ander voordeel is dat je de advertentie in verschillende formaten kan opmaken. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor de langwerpige display banner die bovenaan de pagina wordt getoond, maar kan je ook gaan voor de wat kleinere vierkante banner aan de zijkant. Deze banners kan je ook laten verschillen in design om een andere boodschap per display formaat over te brengen. Het verschil in het formaat zorgt er ook voor dat de display-ads meer opgaan in het totaal design van de website waarin het wordt getoond, waardoor de ad minder snel als storend kan worden ervaren.

Inzet van display Ads bij Reqruiting.nl
Om potentiële opdrachtgevers van Reqruiting.nl te benaderen zetten wij dynamische display ads. We targeten de campagne o.b.v. ‘in-market’ kenmerken. Dit zijn mensen die actief op zoek zijn naar nieuw personeel of bezig zijn met het opzetten en/of uitbreiden van de Employer Branding van de organisatie. De kans is groot dat zij één van de banners op een relevante website te zien krijgen. Afhankelijk van het apparaat dat zij gebruiken (telefoon, iPad, laptop of desktop), zien zij verschillende bewegende banners. Als je op één van onze banners klikt dan ga je automatisch naar de pagina ‘Online scan’ (www.reqruiting.nl/online-scan) op de website van Reqruiting.nl. Google bepaald, onder andere door je gekozen doelgroep, zelf op welke websites de advertenties vertoond worden. Uiteraard kun je dit sturen door aan te geven wat het ‘onderwerp’ van de website moet zijn en je kunt aangeven in welke regio(s) jouw Ads zichtbaar mogen zijn. Daarnaast kun je door middel van uitsluitingen zelf aangeven op welke sites je in ieder geval niet vertoond wil worden.

Hulp nodig bij het opstellen van display-ads?
Geïnteresseerd in het gebruik van display-ads, maar ontbreekt de tijd of expertise? Geen zorgen, wij helpen je graag. Naast het technische stuk, ontwikkelen wij het design en bespreken wij welke inhoudelijke punten terug moeten komen in de advertentie.

Wil jij meer informatie? Neem dan contact met ons op via info@reqruiting.nl of bel naar 085- 1300 522

Wij werken o.a. voor

Partner van
© 2017-2024 Reqruiting.nl | KVK: 70055343 | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline