Thought leadership advertentie op LinkedIn, zo werkt het.
Thought leadership advertenties op LinkedIn
Vanaf heden kan je thought leadership-advertenties gebruiken om de content van jouw collega’s, zoals de directeur of een verkoper, betaald te promoten op LinkedIn in plaats van alleen op jouw bedrijfspagina. Het grote voordeel hiervan is dat je in staat bent om jouw persoonlijke boodschap te tonen aan bijvoorbeeld recente bezoekers van jouw website of aan alle directeuren bij bedrijven met 50 FTE of meer in de provincie Gelderland.
Maar wat betekent thought leadership? Een thought leadership campagne in marketing draait om het delen van waardevolle kennis en het opbouwen van expertise om de positie van een merk of individu als een ’thought leader’ in de branche te versterken en daarmee invloed uit te oefenen op de markt.
Het doel is om geloofwaardigheid op te bouwen, vertrouwen te winnen en een loyale volgersbasis te creëren door waardevolle kennis en inzichten te delen. Een succesvolle thought leadership campagne houdt rekening met de behoeften van de doelgroep en biedt oplossingen voor hun problemen. Het versterkt de merkreputatie en kan leiden tot meer klantloyaliteit en zelfs nieuwe zakelijke kansen.
Maar hoe werkt nu precies zo’n persoonlijke advertentie?
Hieronder zie je een voorbeeld van een persoonlijke advertentie van onze collega Thomas. Je ziet dat de post die Thomas heeft geplaatst is gepromoot door ons bedrijf, Frescon Online Branding. Wil jij ook aan de slag met het promoten van een bericht vanuit de naam van jouw collega? Volg dan ons stappenplan!
Stappenplan persoonlijk bericht adverteren via jouw bedrijfspagina
– Ga naar Campagnebeheer en navigeer naar de Advertenties pagina van deze campagne.
– Maak een nieuwe campagne aan of selecteer een bestaande campagne.
– Als je een advertentie wilt promoten, dient het ondersteunde doelstellingstype Merkbekendheid of Betrokkenheid te zijn en moet de advertentie-indeling een enkele afbeelding bevatten. Zorg ervoor dat LinkedIn Audience Network niet is geselecteerd, aangezien dit thought leadership-advertenties uitschakelt.
– Klik op de knop ‘bladeren door bestaand content’ en selecteer de gewenste medewerker uit de contentbibliotheek.
– Selecteer het gewenste bericht van de medewerker en verzend vervolgens het sponsorverzoek naar hen.
– De medewerker ontvangt dan een e-mailmelding ter goedkeuring, waarna je het bericht kunt selecteren voor promotie.
Er zijn nog enkele punten waar je rekening mee moet houden:
– Alleen bijdragen van geverifieerde leden kunnen worden gepromoot. Om een geverifieerd lid te zijn, moet het lid het bedrijf als actieve en huidige werkgever vermelden op hun LinkedIn-profiel.
– Als je een bijdrage van een medewerker wilt promoten, dient de medewerker een openbaar profiel te hebben dat overeenkomt met de bedrijfspagina die is gekoppeld aan het advertentieaccount.
– Op dit moment kunnen LinkedIn-artikelen/nieuwsbrieven, documenten, polls en meerdere afbeeldingen niet worden gepromoot.
– Showcasepagina’s kunnen niet worden gebruikt om promotieactiviteiten uit te voeren.
Ondersteuning nodig bij het opzetten van LinkedIn campagnes?
Heb jij hulp nodig bij het instellen van deze campagnes of wil jij een korte workshop? Onze content creators helpen jou graag op weg. Laat je gegevens hier achter en wij nemen contact met je op voor de mogelijkheden.